Friday, January 14, 2011

aku masih dara..perlukah zaman ini??

aku baru pas usha cter ni ngn adik aku td..cte ni memg standard r cte melayu kn...tp seyesly..byk pengajaran n iktibar yg kite leh amek dr cte ni..abaikan r imej2 seksi terlampau pelakon MELAYU n ISLAM dlm cter ni yg mengalahkan pelakon hollywood..


aku pun nth mcm mana r leh terlayan nk tgok cter ni td..haha..ngh2 lyn tgok syok.org..adik aku kt sebelah nmpk cte ni..along2..donlod cte ni..nk tgok..awek along berlakon ni..(raja farah r tu..cm ne leh terkantoi ngn adik aku pun aku xtaw r..hehe
cter ni mengisah kn 3 gurl yg kamceng yg mempunyai life yg moden n terbior..n tbe2 dtg seorg lelaki yg alim iaitu sepupu salah sorg dr dorg..n raja farah ni lak..caer ngn mamat ni..caer ngn sifat2 terpuji mamat ni..hehe..n bermula episod anjakan paradigma raja farah dr seorg yg tidak mengenali ISLAM mula rapat ngn ISLAM hasil bimbingan mamat tu td..haha...n byk ag r isu2 yg di ketenghkn oleh pengarah cter ni..seperti isu dara,isu islam tp bkn islam,isu pengedar dadah,seks bebas n juga pergaulan tnpe batas antara laki n pompuan..

ayt paling aku x leh blah lam cter ni ialah.."weyh..ko xyh la nk islam2 bagai ni..ko memg islam la..try tgok ic ko..kn tulis agama islam"..sesungguhnya..memg mendalam mksd ayt ni..huhu..

hope sape2 yg usha cter ni dpt r amek iktibar n pengajaran yg ingn disampai kn..huhu..ni x..asik la duk komen2 negatif tntg cter2 cm ni..cube la amek yg baek wat jd pedoman n yg x bape nk baek tu jd kn sempadan..kite ni manusia...x terlepas dr kesilapan..huhu..

No comments:

Post a Comment